חמשת ה P's בשיווק (רשתי)
כשהתחלתי לפני שנים לעסוק בשיווק רשתי ידעתי את מה שרוב המשווקים יודעים: להשתמש במוצרים ולאהוב אותם, לספר עליהם לאנשים, וכמובן להזמין אותם לעשות את אותו הדבר בדיוק.
אבל אף אחד לא הסביר לי את אחד הדברים החשובים ביותר. אף אחד לא לימד אותי שאם אני רוצה להקים עסק גדול, יציב, שמייצר הכנסה פאסיבית שכל הזמן גדלה, אני חייבת להבין שיווק. כי שיווק רשתי כמובן כולל בתוכו את המילה שיווק.
המאמר הזה מדבר על שיווק. רוב המשווקים הרשתיים לא יודעים שיווק. הסיבה שהם לא יודעים שיווק היא שמי שצרף אותם לא יודע שיווק, וזו לא אשמתו. כי גם למי שצרף אותו אין מושג קלוש בתחום. וכך מסתובבים בעולם משווקים רשתיים רבים, חלקם הגדול לא ממש מצליחים לפרוץ ולפתח את העסק שלהם, בתחושה שמשהו לא בסדר אבל בלי להבין מה לא בסדר.
זו ההזדמנות להגיד את זה: כדי לקדם כל עסק, לא רק עסק של שיווק רשתי, עלינו לדעת לשווק אותו ולהגיע לקהלי היעד שלנו. רק אחרי שאנחנו מגיעים אליהם אפשר להציע להם לקנות.
מטרת מאמר זה להכיר לכם מעט מהמושגים המובילים בעולם השיווק. חלקם לא קשורים ישירות לשיווק רשתי, אבל אין לי ספק שכשתכירו אותם תוכלו לעשות את עבודתכם בצורה מקצועית יותר:
תפקיד המוצר והאריזה בתהליך השיווקי
PRODUCT - מוצר
כאשר אנו מדברים על מוצר אנו מדברים על מכלול אלמנטים המתייחסים אליו. בראש ובראשונה- על מהות המוצר. אנו צריכים להבין ולדעת את הדברים הבאים:
למה המוצר משמש?
מה הדרישה אליו?
מה אורך החיים שלו?
באיזה שוק הוא מתנהל - האם בשוק רווי או בשוק מתפתח?
מיהם המתחרים?
מה הייחוד שלו ביחס למתחרים? וכו' וכו'
כמובן שבלי לענות על שאלות אלו אין טעם בכלל להמשיך ולפתח את המוצר או להגיע לסעיף הבא. שימו לב שכשאני מתייחסת למוצר אני מתייחסת גם לשירות אותו אנו מספקים (למשל יועצים, עו"ד וכו')
PACKIN - אריזה
חשיבות האריזה במיתוג המוצר ברורה ומובנת מאליה. ראשית - על מנת שהלקוחות יזהו את המוצר מרחוק. לעתים הוא משתמש במודע באסוציאציות שיש לנו (כמו למשל בקבוק ה'קוקה-קולה' שעוצב מלכתחילה בצורת צללית של אישה). אך מעבר לזיהוי, קיימים פרמטרים חשובים אחרים כגון: לוגו, צבע, יציבות (שלא ייפול מהמדף), נוחות אכסון, איטום והיום יותר מהכול - התחשבות בסביבה ירוקה.
בחברה שאיתה אני עובדת החלו בשנים האחרונות להוריד בהדרגה את השימוש בקופסאות קרטון לאריזת השפופרות והצנצנות. כל זאת מתוך מודעות הולכת וגוברת לאיכות הסביבה.
באספקט השיווקי לקחנו את התודעה ה"ירוקה" הזו ושיווקנו אותה ללקוחות וכך עזרנו להם להרגיש שהם תורמים ושגם הם שותפים לשמירה על כדור הארץ.
השפעת תדמית המוצר ומחירו על האסטרטגייה השיווקית
איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.
www.aloe-forever.co.il